Izdelki za avtomobile / dostavna vozila / vozila 4x4

Continental in inštitut Fraunhofer s skupnimi močmi za kavčuk iz regrata, ki bo uporaben na cestah

14/10/2013
  • Vodilne gospodarske družbe vlagajo v proizvodnjo okolju prijaznih materialov
  • Velik potencial za regrat kot sodobno industrijsko rastlino v Evropi
  • Začetek delovanja pilotnega obrata za industrijsko proizvodnjo kavčuka iz regrata v Münstru
  • Pilotna faza, da bi ugotovili, ali bodo rastline uspevale na doslej neobdelani zemlji

Vodilni proizvajalec pnevmatik Continental in Inštitut za molekularno biologijo in uporabno ekologijo Fraunhofer (IME) iz Aachna sta pri svojem skupnem razvojnem projektu kavčuka iz regrata, ki bo uporaben v proizvodnji pnevmatik, na pragu pomembnega odkritja. V zadnjih letih so z uporabo najsodobnejših postopkov pridelave in z optimiziranim gojenjem regrata uspeli v laboratoriju iz regratovih korenin izdelati kakovosten naravni kavčuk. Pred nedavnim so na lokaciji inštituta IME v Münstru stekle priprave na izgradnjo pilotnega obrata, v katerem bo mogoče proizvajati naravni kavčuk v industrijskih količinah. 

Nikolai Setzer

Nikolai Setzer, Member of the Executive Board of Continental and Head of Tire Division

"V projekt razvoja in proizvodnje tega obetavnega materiala vlagamo, ker smo prepričani, da bomo z njim lahko na dolgi rok izboljšali našo proizvodnjo pnevmatik," je povedal Nikolai Setzer, član izvršnega odbora pri Continentalu in vodja sektorja pnevmatik - Tire. "Proizvodnja kavčuka iz regratovih korenin je namreč veliko manj odvisna od vremena kot proizvodnja kavčuka iz dreves kavčukovca. Poleg tega je nov sistem tako nezahteven s kmetijskega vidika, da prinaša povsem nove možnosti zlasti na tistih zemljiščih, ki doslej niso bila obdelana. Če bi lahko rastline gojili veliko bliže našim tovarnam, bi lahko zelo zmanjšali tudi obremenitev okolja in stroške logistike. Ta razvojni projekt na zanimiv način kaže, da še zdaleč nismo dosegli skrajnih meja možnosti razvoja materialov." Prve testne pnevmatike, ki bodo vsebovale gumene zmesi iz regratovega kavčuka, bodo na javnih cestah predvidoma testirali že v prihodnjih letih.

"V zadnjih letih smo si nabrali veliko znanja o pridelavi regrata. Tehnologija genetskih markerjev oziroma markerjev DNK nam omogoča, da ugotovimo, kateri gen je odgovoren za posamezno molekularno lastnost. Na ta način lahko učinkoviteje gojimo posebej donosne rastline," pojasnjuje projektni vodja, prof. Dirk Prüfer, ko povzema opravljeno delo v inštitutu IME v Münstru. Pred tem so več let potekale raziskovalne dejavnosti, s katerimi so znanstveniki med drugim dokazali, da ima kavčuk, ki so ga proizvedli iz regratovih rastlin lastne vzgoje, enake lastnosti kot kavčuk iz kavčukovca. Pokazalo se je še, da je ta nova sorta pravzaprav še robustnejša in ima boljši donos.  

Dr. Boris Mergell

Dr. Boris Mergell

"Ta projekt pridelave in predelave regrata je za nas velik korak na poti do dolgoročnega cilja proizvodnje pnevmatik za avtomobile, tovorna vozila in dvokolesa ter specializiranih pnevmatik čisto brez fosilnih surovin," pojasnjuje dr. Boris Mergell, ki nadzira skupni projekt kot vodja razvoja materialov in procesov za pnevmatike pri Continentalu. "Če nam uspe izdelati velike količine regratovega kavčuka z vsaj enakimi zmogljivostmi in lastnostmi, kot jih ima klasičen kavčuk, pridobljen iz kavčukovca, bomo s tem zmanjšali našo odvisnost od letnega pridelka na plantažah v subtropskih regijah," še doda Mergell. Vendar pa odločitev, kje v Evropi bodo pridelovali to posebno vrsto regrata v tako velikem obsegu, še ni bila sprejeta.

To spletno mesto uporablja piškotke, da vam lahko ponudi najboljšo uporabniško izkušnjo. Več lahko izveste tu