Izdelki za avtoprevoznike

stage_goods_TT

Pnevmatike za tovornjake - prevoz blaga

Kopirajte … prosim!

article_66w_image1

Kopiranje dela drugih je ponavadi sprejeto z neodobravanjem. Vendar ne razmišljajo vsa podjetja tako: Thierry Wipff, tehnični direktor proizvodnje pnevmatik za gospodarska vozila pri Continentalu, od svoje ekipe želi sodelovanje, ne tekmovalnosti.

Vodstveni kadri tovarn z vsega sveta – Mount Vernon v ZDA, Petaling Jaya v Maleziji, Modipuram v Indiji ter Otrokovice na Češkem – so se sestali na delavnici v slovaškem Puchovu, kjer Continental upravlja tovarno pnevmatik za gospodarska vozila. "Marsikdo od teh vodij je pričakoval nekaj povsem drugega," pove Wipff. Vsi so hoteli voditi najboljšo Continentalovo tovarno pnevmatik za gospodarska vozila v skladu z motom podjetja: "Strast do zmagovanja". Toda niti to ni dovolj za tehničnega direktorja: "Saj tekmujemo že z ostalimi proizvajalci pnevmatik; naši tekmeci niso naše lastne Continentalove tovarne."

"Kaj ste prekopirali danes?"

Continental je že sedaj četrti največji proizvajalec pnevmatik na svetu, toda želi se povzpeti na tretje mesto. "To lahko storimo le tako, da naročnikom ponudimo kakovost, ki jo zahtevajo in pričakujejo. To je mogoče le, če si ljudje med sabo izmenjujejo ideje, in to na vseh ravneh – od zamisli o izdelavi prek proizvodnje do vodenja kakovosti," pojasni Thierry Wipff. Izziv? Zgledovalno primerjanje – primerjanje posameznih tovarn - je sprejemljivo. Toda ali je sprejemljivo tudi preprosto "kopirati in prilepiti" nekaj, kar je pripravil nekdo drug? – "Vsekakor," meni Wipff. Skupaj z borbenim duhom je pripravljenost naučiti se česa novega - tudi od drugih - bistven vidik mota "Strast do zmagovanja". "Naš cilj so vrhunski rezultati. In prav ti so še zlasti odvisni od vestnih izmenjav med člani naše globalne ekipe", pojasni Wipff. "Ni nam treba vsakič znova izumljati kolesa."

Med svojimi obhodi po tovarnah, ki jih izkušeni inženir imenuje "Walk & Talk", včasih svoje zaposlene vpraša: "Kaj ste prekopirali danes?" "Najprej so bili ljudje do tega zelo zadržani," pove Wipff. Sedaj pa so se temu privadili in večkrat dobim od njih pritrdilen odgovor. Tudi ko se kje pokvari kakšen stroj, Wipff vpraša: "Ali ste vprašali kolege po ostalih tovarnah, če se jim je to že kdaj zgodilo?" In pogosto ustrezna rešitev že obstaja.

Izkoreninjanje "silosne mentalitete"

"Silosna mentaliteta", če dobesedno prevedemo angleški izraz "silo mentality", je obnašanje, ki ga srečamo v nekaterih organizacijah, ko več oddelkov ali skupin noče deliti informacij ali znanja z ostalimi posamezniki znotraj istega podjetja. Zaposleni v podjetjih se zelo pogosto bojijo, da bodo postali nadomestljivi in torej pogrešljivi. Toda Thierry Wipff pravi, da so pri Continentalu te skrbi odveč: "Potrebujemo prav vse naše tovarne, saj vsaka proizvaja določene vrste pnevmatik in zalaga točno določene trge." Dandanes so sodobna podjetja podobna šolam, saj je poudarek na učenju. Učimo se skupaj ter drug od drugega. Sodobna podjetja morajo enak sistem uvesti med oddelki, državami in tudi tovarnami. To je ključno, če naj podjetje ostane korak pred tekmeci in doseže svoje ambiciozno zastavljene cilje za rast poslovanja.

Toda preden lahko z drugimi delite, kar je dobrega, morate najprej ugotoviti, kaj točno je dobro in torej vredno posnemanja. "Sestavili smo seznam področij, na katerih posamezne tovarne blestijo," pojasnjuje Wipff. Ta "področja odličnosti" segajo od izjemnega vzdrževanja, ki na zgleden način pomaga varčevati z energijo, do zelo učinkovitih strategij iskanja novih zaposlenih. "Rezultati so izjemni," je zadovoljen Wipff. "Ne gre za to, da bi vsi posnemali eno tovarno. Vsaka tovarna je iskala svoje inovacije in premagovala svoje izzive. Na ta način se lahko vsi česa naučimo drug od drugega." 

Razumevanje tujih kultur

Da bi izmenjave med državami lažje potekale, je v podjetju obvezen jezik angleščina. Celo Wipff v službi ne govori nemško, čeprav zadnjih pet let dela v Hannovru v Nemčiji, potem ko je bil zaposlen v Franciji in Romuniji. Preprosto ni bilo potrebe po tem. Spoštovanje do drugih kultur je še zlasti pomembno, pove Thierry Wipff. Francoz, ki je odraščal v Maroku, je navajen "kulturnih šokov" in se je že v mladih letih naučil soočati z njimi. Ta izkušnja mu danes zelo koristi: "Smo mednarodno podjetje in vstopamo na trge z lokalnimi kulturami, ki jih ne moremo spreminjati. Lahko jih le razumemo," pove Wippf. "Raznolikost pomeni, da nimamo univerzalne rešitve za vse. Nasprotno, vsaka kultura ima svoje značilnosti."

Za uspeh je ključno, da celotna ekipa dobro deluje skupaj. "Tu je podobno kot pri nogometu," pojasni Wippf, "kjer ni zmagovalna ekipa tista, ki ima največjega zvezdnika, temveč tista, v kateri vsi igralci združijo svoje različne vrline za skupni uspeh."