Izdelki za avtoprevoznike

stage_goods_TT

Pnevmatike za tovornjake - prevoz blaga

Štiri leta potu in gume

Razvijalci pnevmatik se stalno trudijo biti v koraku s potrebami kupcev in zakonskimi predpisi, da ob tem niti ne omenjamo boja s fizikalnimi in kemijskimi zakoni. Sicer jim ni uspelo ravno najti kvadrature kroga, a z novo družino hibridnih pnevmatik se je Continental temu zelo približal.

article_66w_image1

Andreas Härtwig gre z roko po kosu črne gume na mizi. To je vzorec nove pnevmatike Conti Hybrid HD3. "Poglejte to tekalno plast, kako tanka je," reče vitek moški v majici s kratkimi rokavi. "To pomaga zmanjšati kotalni upor." Härtwig iz svojega lončka s pisali vzame rdeč izvijač in z njim razširi ozko lamelo na tekalni plasti vzorca pnevmatike. "Ta ulita vogala pomagata izboljšati zmogljivosti pnevmatike v zavojih." Siljana Lietz, ki si s Härtwigom deli pisarno, pokaže še en kanal: "In tale tanek cikcakast vzorec tukaj izboljša oprijem, tudi ko sneži," pojasni.

Oba produktna razvijalca pnevmatik Continental za gospodarska vozila sta vidno ponosna na svoj nov izdelek." In prav imata, saj družina pnevmatik za tovornjake Conti Hybrid združuje najboljše iz dveh svetov. Pnevmatike so odlične za dolge relacije in vožnjo v ravni liniji, a hkrati tudi za dostavna vozila, pri katerih stalno manevriranje pnevmatike zelo obremenjuje. Na avtocesti pomagajo varčevati z gorivom, v poseljenih območjih pa se ne obrabljajo toliko kot "klasične" pnevmatike za dolge relacije.

Iskanje pravega ravnovesja

Razvoj visokotehnološke pnevmatike, kakršna je ta, ni lahka naloga. "Od začetne ideje do primernosti za proizvodnjo pretečejo približno štiri leta," pove Siljana. "Na začetku dobimo izziv od sodelavcev iz marketinga: Stranke v določeni regiji potrebujejo izdelek s takšnimi in takšnimi lastnostmi. Ko je govora o družini Conti Hybrid, je bil izziv poiskati popolno kombinacijo za največ prevoženih kilometrov in najmanjši kotalni upor – za razvijalce je bil to resnično trd oreh. "Ko je govora o optimizaciji posameznih lastnosti, vemo, kaj se v teoriji obnese," pove Andreas. "… ampak rešitve, ki zmanjšajo obrabo, lahko povečajo kotalni upor. Izziv je, kako najti pravo ravnovesje."

New content item

V osnovi lahko razvijalci spreminjajo tri ključne parametre: zasnovo pnevmatike, gumeno zmes za tekalno plast in obliko tekalne plasti. Dve ekipi – ena za pnevmatike za pogonsko os, druga za pnevmatike za krmilno os in osi priklopnikov – sta začeli delati v razvoju nove družine hibridnih pnevmatik Conti. Pri razvoju pnevmatik je treba upoštevati podatke marketinga in fizikalne zakone, poleg tega pa še zakonske predpise o kotalnem uporu, obstojnosti in glasnosti. Za optimalno kombinacijo materialov za nove pnevmatike Conti Hybrid so potrebovali osemnajst mesecev. Zakaj toliko časa? "V gumeni zmesi obdelamo do 20 različnih sestavin," pojasni Siljana. "To nam daje nešteto priložnosti, da najdemo popolno kombinacijo." In vsako novo varianto je treba testirati s kemijskega in fizikalnega vidika. Kaj pa oprijem? Ali gumena zmes nudi primerno stopnjo elastičnosti?

Vzporedno z delom v laboratoriju razvijajo tudi primeren profil za pnevmatiko - najprej na računalniku. "Že od začetka vemo, koliko kanalov mora imeti pnevmatika na določeni osi," pove Andreas. "Konec koncev smo na tem področju zelo izkušeni. Gre bolj za podrobnosti: Naj naredimo 80 zarez ali samo 75?" Ko v računalniških simulacijah dobimo vse odgovore, je čas za ‘rezbarje pnevmatik’. Nekatere delovne etape sicer lahko opravijo roboti, a vseeno potrebujemo strokovnjake z ostrimi noži in laserskimi žarki, ki na povsem gladki pnevmatiki izrezljajo računalniško zasnovan profil. Rezbar lahko na eni sami pnevmatiki dela ves dan in izdela izjemno natančen prototip.

Sanje o popolni pnevmatiki

Testiranja prototipov, lahko na testnih napravah, v laboratoriju, z rentgenskimi žarki in računalniško tomografijo ali na vozilih v sklopu terenskega testiranja, so zelo dolgotrajna. Na podlagi rezultatov testiranj se prototipe še dodatno zelo natančno izpopolni. Pri izdelavi naših novih hibridnih pnevmatik je na primer razvojna ekipa dolgo razmišljala, kako bi zasnovali tekalno plast, da se v njej med vožnjo po kolovozu in terenu ne bi zatikalo kamenje. Povprečni osebi se pnevmatike morda zdijo podobne kot jajce jajcu, a pri Continentalovih pnevmatikah je vsaka lamela na svojem mestu z razlogom.

Pri novi družini pnevmatik Conti Hybrid so uporabljene Continentalove najsodobnejše gumene zmesi. Tudi tekalna plast je še posebej domiselno izdelana. Toda razvijalci ne bodo počivali na lovorikah; nenazadnje je razvoj pnevmatik neprekinjen proces. Andreas Härtwig, ki v produktnem razvoju dela zadnjih osem let, sanja o popolni pnevmatiki. "Odličen občutek je, ko v kateri od naših tovarn iz kalupa prvič pride pnevmatika z novo zasnovo", se nasmehne. "Pomagam, kolikor je mogoče, in skrbim, da vse poteka po naših načrtih." Njegova sodelavka Siljana Lietz doda: "Vedno obstaja možnost izboljšav." Usposobljena strojna inženirka z doktoratom iz vede o materialih se že veseli naslednje generacije pnevmatik "Conti Hybrid", ki bo na prodajnih policah na voljo čez štiri leta.