Izdelki za avtoprevoznike

stage_goods_TT

Pnevmatike za tovornjake - prevoz blaga

Eno lansiranje za drugim

Za vsako novo pnevmatiko Continental za gospodarska vozila, ki pride na trg, stojijo nadarjeni ljudje, kot sta Andreia Bessa in José Esteves. Razvojni inženirji, ki generacijo za generacijo skrbijo, da dobre ideje privedejo do boljših pnevmatik.

article_66w_image1

"Pozdravljeni, sem Andreia," pove mlada ženska z žarečimi modrimi očmi. S skrbno polakiranimi nohti, ravnimi lasmi do ramen in bisernimi uhani se ne sklada ravno s podobo razvijalca pnevmatik, navdušenega nad tehnologijo. S hitrimi koraki se povzpne po stopnicah in stopi skozi odprta vrata v pisarno svojega sodelavca Joséja Estevesa. José ima 27 let in kot Andreia je tudi on s Portugalskega. V Continentalovem razvojnem centru v Hannovru dela že štiri leta. Avtomobili so ga vedno zanimali, pravi, in to ga je po študiju strojništva seveda pripeljalo v Nemčijo, ki je motor evropske avtomobilske industrije.  José je pred kratkim za Continental zaključil z razvojem 15 novih pnevmatik za gospodarska vozila - to je celotna linija izdelkov, ki bo na trgu predvidoma na voljo še letos. Zdaj skrbi, da v proizvodnji vse pravilno poteka, saj se njegova naloga konča šele v trenutku, ko bodo te pnevmatike naprodaj.

Andreia je v Continentalovem oddelku za raziskave in razvoj začela delati pred dobrimi 12 meseci, a njene pnevmatike nastajajo le na papirju – oziroma natančneje, na računalniškem zaslonu. "Opravili smo vse virtualne teste in poskuse in ugotovili smo, kako naj bi pnevmatike izgledale," pojasni živahna 31-letnica, ki je imela že v otroštvu veliko raje legokocke kot barbike. Kalupi za prototipe so že naročeni in testiranja se bodo pričela prihodnji mesec. Takrat bodo izvedeli, ali bodo pnevmatike izpolnile pričakovanja. Vse spremembe od tega trenutka dalje so časovno zamudne in drage, zato so vsi pod velikim pritiskom. Še toliko bolj zato, ker je bila uporabljena tudi nova gumena zmes, ki so jo razvili za Andreijin projekt. "Vedno potrebuješ plan B, če bi šlo slučajno kaj narobe," pove v smehu. "Njene" pnevmatike so namenjene gradbenim vozilom v Evropi in na Bližnjem vzhodu in zato morajo biti še posebej trpežne, obenem pa morajo izpolnjevati tudi predpise Evropske unije. "To je eden naših velikih izzivov," kot Andreia že zelo dobro ve.

"Občutimo vročino in vidimo ceste"

Od leta 2012 morajo imeti pnevmatike v EU poleg oznake glasnosti še oceno izkoristka goriva in oprijema na mokrem. V Evropi poleg tega veljajo zelo drugačni pogoji v primerjavi z državami, kot je na primer Turčija, tako z vidika podnebja kot stanja cest. José z mize pobere oster kamen: spominek iz Omana. "Opominja me, s čim imajo tam opravka tovornjaki," pove José s svojim tihim glasom. "Continental želi rasti, zato mora osvajati nove trge in razumeti svoje kupce na teh trgih." Ponavadi na začetku razvojne faze inženirji obiščejo države, ki jim bodo njihove pnevmatike namenjene. "Občutimo vročino in vidimo ceste, pogovorimo se z našimi lokalnimi ekipami za stike s strankami ter kupci," pojasni José. Kako tam uporabljajo pnevmatike? Kaj kupci pogrešajo? "Tudi na čisto kratkem potovanju se pogosto porodijo nove ideje." To lahko pomeni močnejše modele pnevmatik za Turčijo ali proti vročini odpornejše pnevmatike za države Bližnjega vzhoda.

Andreia in José svoje ustvarjalne sposobnosti potrebujeta zlasti v začetku razvojnega procesa, ko jima uprava tržne znamke naroči razvoj pnevmatike s točno določenimi karakteristikami. Nato pripravita investicijsko študijo, kjer gresta pogosto do meja uresničljivega. Morda zato, ker različne zahteve povzročajo nasprotujoče si cilje, ali zato, ker morajo biti stvari boljše, a brez povišanja stroškov. "Da bi ostali vedno korak pred tekmeci, moramo poskrbeti, da smo tehnološko vodilni, in moramo misliti tudi več generacij v prihodnost," pove Andreia. Namesto neskončnih testov potrebujemo dober koncept z natančnimi izračuni ter računalniški prikaz. Andreia in José dobivata podporo tudi od kolegov: v ekipi so strokovnjaki za vsak del pnevmatike, od jeklenega korda do gumenih zmesi, od oblike in strukture do zmogljivosti. Marketing preveri dodano vrednost pnevmatike za kupca. Oddelki za stike s strankami in ljudje, ki opravljajo terenske teste, sporočijo napotke in nasvete o lokalnih razmerah. Pri razvoju pnevmatike sodeluje od šest do sedem oddelkov in vsak oddelek mora dati zeleno luč, preden lahko začnejo z naslednjo fazo razvoja. "Ko uspešno dosežemo mejnik, je na našem delovnem listu veliko podpisov," se nasmehne José.

Sodelovanje je ključno 

Pri Continentalu nihče ne izumi pnevmatike, če dela tiho in sam zase. "Predvsem smo projektni vodje in moramo znati vse dobro organizirati, da lahko projekte zaključimo pravočasno in v začrtanem finančnem okviru," pove Andreia. Varni procesi in povratne informacije ekipe in vodstva skrbijo, da ne gre nič narobe. Konec koncev tisti, ki sprožijo proces v Continentalovem oddelku za raziskave in razvoj, poganjajo to kolesje. "Čim sem prišel z univerze, so mi takoj dodelili veliko odgovornih nalog, kar je bilo odlično za motivacijo," pojasni José.  Andreia hitro doda: "Čutiš, da je vse odvisno od tebe. Brez takšne odgovornosti se nikoli ne bi toliko naučila." Andreia je študirala kemijo in je že delala za druge dobavitelje avtomobilski industriji, preden se je leta 2010 pridružila Continentalu, sprva v njihovi tovarni pnevmatik na Portugalskem. "Conti je resnično drugačen," navdušeno pove.

To, da ob prihodu ni znala niti besede nemško, njenemu novemu delodajalcu ni bilo pomembno: "Na srečo naša učinkovitost v službi ni odvisna od jezika," pojasni Andreia. "Okolje tu v Hannovru je resnično večkulturno. Tu je odlično delovno ozračje, v katerem vsaka kultura prispeva svoje najboljše lastnosti." A tu kmalu dobiš profesionalno deformacijo: "Ko smo zunaj, avtomatsko opazujemo pnevmatike tovornjakov. Tudi na dopustu," pove José in se nasmehne. V kakšnem stanju so pnevmatike? In seveda: Kdo je proizvajalec? "Zelo sem ponosen, ko vidim pnevmatiko, ki sem jo jaz razvil," pove José.

Andreie in Joséja ne skrbi, da bi jima zmanjkalo idej: "Vedno lahko nekaj narediš še bolje." Prihodnost bo pripadla predvsem "čistejšim" pnevmatikam: z manj emisijami in manjšo porabo goriva zaradi manjšega kotalnega upora. Razvijalci pnevmatik imajo v mislih že nekaj idej. Po vsakem lansiranju namreč pride naslednje lansiranje: Naslednja generacija pnevmatik je vsekakor že na poti.