Izdelki za avtoprevoznike

stage_goods_TT

Pnevmatike za tovornjake - prevoz blaga

Napredna testiranja

article_66w_image1

Testne pnevmatike, opremljene z najbolj sofisticirano elektroniko, laboratorijske kemijske analize, rentgenske slike in celo računalniška tomografija: Continentalove metode testiranja za razvoj popolne pnevmatike postajajo čedalje bolj sofisticirane in prinašajo vedno več podatkov za našega najboljšega prijatelja – računalnik.

Rüdiger Menz gleda skozi železne rešetke na zelenem stroju, ki je visok kot človek. Videti je kot velik pralni stroj. Na sredini se na valju vrti debelo kolo. "Tu merimo kotalni upor," razloži. "Kotalni upor je zelo pomemben za energijsko učinkovitost pnevmatike." Rüdiger se hitro odpravi v naslednjo testno sobo. V kotu se za debelim varnostnim steklom vrti jeklen valj s premerom 1,7 metra. Vrti štiri pnevmatike za tovornjake naenkrat. "Pnevmatike pustimo teči, dokler ne začnejo razpadati," pove. "Testiramo, da bi ugotovili, kakšne pogoje lahko prenesejo različne vrste pnevmatik in kako dolgo."

Rüdiger Menz je vodja enote za strokovno ocenjevanje terenske vzdržljivosti. Odgovoren je za razvoj testnih metod za preverjanje vzdržljivosti pnevmatik pri Continentalu. Spopada se z enim izzivom: Continentalove pnevmatike trajajo tako zelo dolgo. "Nekatere lahko naredijo tudi milijon kilometrov. Če bi s pnevmatikami vozili na prostem, bi morali s pnevmatiko voziti več let, da bi lahko posnemali njen celoten življenjski ciklus." Danes testne pnevmatike tečejo na naših lastnih vozilih in na tovornih voznih parkih partnerskih avtoprevozniških podjetij. In Rüdiger s svojimi sodelavci dela pod izjemnim pritiskom, da bi našel načine za pospešitev testiranj pnevmatik.

Lačen podatkov

Računalniške simulacije prinesejo najhitrejše rezultate: kakšen je učinek trše gumene zmesi na trpežnost ali na kotalni upor? Ali nazobčani kanali na tekalni plasti izboljšajo varnost vožnje? Naš prijatelj računalnik izračuna rezultat v le nekaj urah. Toda za zanesljive rezultate morajo biti računske formule pravilne. In to se lahko zgodi samo, ko vanje vnesemo podatke z resničnih testiranj. Vzemimo na primer enega od testnih valjev v hali za raziskave in razvoj v okrožju Hannovra Stöcknu.

Tu posamezne pnevmatike za tovornjake podvržejo obremenitvi vse do deset ton. "Test na valju poteka pod izjemno natančnimi pogoji," pove Rüdiger. "Zato ta metoda prinese zelo točne podatke. Slaba stran: Testirati je mogoče le eno karakteristiko obremenitve naenkrat, na primer specifično obremenitev, specifično temperaturo ali specifičen tlak polnilnega zraka." Nato je treba izračunati testne rezultate različnih faktorjev skupaj – kar je ob vseh oblikah medsebojnega vplivanja zelo težko. Vendar pa morajo pnevmatike Continental višjega razreda med vožnjo vseeno izpolnjevati vse zahteve hkrati.

New content item

Rentgenski vid

Terenska testiranja na cestah so sicer dolgotrajna, vendar kljub temu potrebna. Testna ekipa v pnevmatike montira izpopolnjene merilne instrumente, ki med drugim beležijo gibanje temperature. V toplejših podnebjih je na primer temperatura pnevmatik zelo pomemben dejavnik pri ocenjevanju obstojnosti pnevmatik, pojasni Rüdiger Menz. V tekalno plast se navrta drobne luknje za merilne instrumente - z daljinskim upravljanjem v rentgenski komori. Govora je o desetinah milimetrov. Rentgenski žarki pomagajo tudi hitro pregledati strukturo testnih pnevmatik. Pokažejo nam morebitne "notranje poškodbe".

Testne metode postajajo vedno bolj sofisticirane. Pnevmatike Continental najvišjega cenovnega razreda so tako izjemno učinkovite, da zgolj z opazovanjem njihove zunanjosti s prostim očesom ne dosežemo prav veliko. Zato se iz testnih pnevmatik po opravljeni vožnji izreže nekaj kosov in jih kemijsko prouči v laboratoriju. Z računalniško tomografijo (CT) je mogoče izjemno natančno analizirati najmanjše podrobnosti, kot so spremembe v globini profila.

Hišna oprema za računalniško tomografijo deluje praktično dan in noč. Ekipa za raziskave in razvoj vsako leto secira na stotine pnevmatik v tanke sloje, debele le nekaj milimetrov. Skeniranje pnevmatike za gospodarska vozila traja približno 24 ur – reženj za režnjem. S tem pridobimo dragocene podatke, ki jih nato lahko vnesemo v algoritme za računalniške simulacije. Po mnenju Rüdigerja Menza je prihodnost prav v tem. "S stalnim izpopolnjevanjem naših merilnih in testnih postopkov smo čedalje bližje našemu cilju: virtualnim testiranjem, ki bodo kolikor je mogoče kratka in bodo lahko natančno prikazala resnične zmogljivosti pnevmatike." Hitrost je pri razvoju novih pnevmatik še zlasti pomembna. Kdor upočasni tempo, namreč hitro zaostane za tekmeci.

"V zadnjih letih svoje idejne projekte dvakrat hitreje spravimo na cesto," pravi Rüdiger Menz med vnašanjem stolpcev različnih številčnih podatkov v računalnik. Rüdiger Menz, ki ima doktorat iz strojništva, vidno uživa v gradnji matematičnih in fizikalnih modelov. "Naša ekipa uteleša inovativni duh," pove s širokim nasmehom. "Naš razvoj vzdržljivostnih modelov je pionirsko delo. Smo na križišču med teorijo in prakso. Raziskujemo, izpopolnjujemo naše metode testiranja, pišemo programe – in vedno se počutimo zelo blizu izdelku." Pnevmatika v zelenem "pralnem stroju" se še kar vrti in vrti.