Izdelki za avtoprevoznike

stage_goods_TT

Pnevmatike za tovornjake - prevoz blaga

Napeta zgodba iz Korbacha

Continental proizvaja specializirane gospodarske pnevmatike v Korbachu v Nemčiji – to so edine tovrstne pnevmatike, ki še vedno nastajajo v industrializirani zahodni državi. To je omogočil stroj, ki so ga naši iznajdljivi zaposleni sami razvili.

article_66w_image1

Med vožnjo po vijugastih cestah Sauerlanda vas spremlja lep pogled na vodna zajetja, gozdnate hribe in idilične vasice, polne zidanih hiš z vidnim lesenim ogrodjem in balkoni, na katerih kipijo pelargonije in begonije. V takšnem okolju si ne bi ravno zamišljali visokotehnološkega proizvodnega obrata. Pa vendar prav tu, v majhnem mestu Korbach, poteka proizvodnja visokotehnoloških polnih gumijastih koles za viličarje, nizke nakladalnike in traktorje po najsodobnejših avtomatiziranih proizvodnih postopkih v proizvodnem obratu, ki mu na svetu ni para.

"Dva dolgoletna sodelavca v ekipi sta že poznala predhodne poskuse in sta se odločila, da jih želita razvijati naprej," se spominja Stephan Disselhoff, takratni vodja proizvodnega obrata za industrijske pnevmatike v Korbachu. Začasno sta predelala obstoječi sistem in ga opremila s kolutom žice. "Vedel sem, kaj želim narediti z obstoječo tehnologijo," pojasni Hartwig Poqué, eden od sodelujočih pri razvoju stroja. Njegov šef je odpotoval v Hannover, kjer je predstavil zamisel in sestavil prošnje za financiranje. Toda do trenutka, ko se je s proizvodne linije odkotalilo prvo samodejno izdelano polno kolo, je preteklo še veliko vode. "Ob nedeljah dopoldne, ko ni bilo delovne izmene in so bili stroji prosti, smo stali tam in navijali žice," se zasmeje tehnolog Siegbert Steuber. "Ob ponedeljkih zjutraj pa smo razrezali pnevmatiko in pogledali vanjo. Še vedno ni dobro! Vsakič smo bili na trnih, kakšen bo rezultat."

Čudežen prilagodljiv stroj

Osnova je najpomembnejši del polnega kolesa za gospodarska vozila. Osnovna gumena zmes za pnevmatiko z nosilnostjo do 11.000 kg mora biti absolutno zanesljiva. Še več, nov stroj je moral omogočati izdelavo različnih velikosti pnevmatik – tudi v majhnih serijah. "Do takrat se je splačalo proizvajati samo velike količine," pojasni Ralf Jacob, elektroinženir, ki je v tistem času skrbel za krmilno tehnologijo. Nov stroj je moral biti veliko bolj prilagodljiv.

Zaposleni v Korbachu so nenehno potovali v Schwarzwald na obisk k dobavitelju, ki so mu naročili izdelavo tega čudežnega stroja. Projektantom so gledali čez ramo, ko so ti risali in testirali programsko opremo za nadzor stroja. Prvi testni zagon ni bil uspešen. Vodja proizvodnje Stephan Disselhoff je takrat zelo slabo spal.

Zaposleni v Korbachu so nenehno potovali v Schwarzwald na obisk k dobavitelju, ki so mu naročili izdelavo tega čudežnega stroja. Projektantom so gledali čez ramo, ko so ti risali in testirali programsko opremo za nadzor stroja. Prvi testni zagon ni bil uspešen. Vodja proizvodnje Stephan Disselhoff je takrat zelo slabo spal.

Še vedno uspešni

Pravo delo se je tedaj šele začelo. Sistem je bilo treba večkrat umeriti, na različne načine posegati vanj in ga optimizirati. Helmut Oberlies, vodja vzdrževanja, je dobil na stotine rezervnih delov. Prvih sedemsto pnevmatik je odšlo na terensko testiranje k izbranim strankam. Med uporabo so beležili čisto vse podrobnosti in analizirali podatke. Šele ko je oddelek za raziskave in razvoj prižgal zeleno luč, so lahko šle nove v Korbachu izdelane pnevmatike v prodajo.

"Naša majhna in učinkovita ekipa je dokazala, da je z dobrimi zamislimi in vztrajnostjo mogoče premikati gore," je dejal Stephan Disselhoff, ki je še vedno vidno navdušen. Ekipi so za njihov izum podelili patent. Siegbert Steuber, Hartwig Poqué, Ralf Jacob in njihovi sodelavci so odtlej že šli novim projektom naproti.