Izdelki za avtoprevoznike

stage_goods_TT

Pnevmatike za tovornjake - prevoz blaga

Proizvajalec gume

Ni vsa guma enaka. V laboratoriju Freda Waldnerja vsako leto ustvarijo več kot 10.000 novih gumenih zmesi. Le najboljše potem uporabijo pri izdelavi Continentalovih pnevmatik.

article_66w_image1

Surov naravni kavčuk prispe v velikih rjavih balah s tajskih, indonezijskih in malezijskih plantaž kavčukovca. V Continentalovem centru za raziskave in razvoj v Hannovru Fred Waldner s svojo ekipo to surovino predeluje v napredne gumene zmesi za pnevmatike z uporabo inovativnih in vedno bolj izpopolnjenih formul. Na policah in po omarah laboratorija za pripravo gumenih zmesi je shranjenih več kot 1.500 sestavin, ki čakajo, da jih uporabijo: naravni in sintetični kavčuk različnih kakovosti, polnila, kot so saje in silika, antioksidanti in procesni dodatki, olja in smole ter različne kemikalije za vulkanizacijo.

V vsaki gumeni zmesi je najmanj deset, včasih pa celo dvajset različnih sestavin. Formule pripravljajo kolegi iz oddelka za razvoj materialov. Waldnerjeva ekipa najprej pripravi gumene zmesi na laboratorijski tehtnici, nato vzorce testirajo na najrazličnejše načine. Vsaka gumena zmes je zasnovana za posebno mesto v točno določeni pnevmatiki. Le približno petindvajset od 12.000 izdelanih vzorcev, ki jih vsako leto testirajo v Waldnerjevem laboratoriju, dejansko konča v pnevmatikah.

Kavčuk v kepah

Eden najbolj domiselnih izumov raziskovalcev materialov je Waldnerjevo ekipo pred kratkim postavil pred prav poseben izziv: naravni kavčuk, ki ga ne pridobivajo iz kavčukovca, temveč iz rastlinskih sokov regratovih korenin. "Namesto velikih bal smo kavčuk iz regrata dobili v 2 do 3 centimetre velikih kepah, ki so plavale v vedru vode," se spominja Fred Waldner. Tudi ko se je posušil, je bil material tako mehak, da se je mešalnik ustavil. "Material je kar tekel vsepovsod!" Kljub temu so v laboratoriju iz njega uspeli izdelati dobro gumo. Zdaj na testni progi Contidrom v bližini Hannovra že preizkušajo prve pnevmatike, izdelane iz regratovega kavčuka.

Guma kot posebna znanost 

Fred Waldner je pri Continentalu dolga leta delal kot razvijalec materialov za tekalne plasti pnevmatik za tovornjake, pred petimi leti pa se je podal na področje fizikalnega testiranja materialov. "Guma je eden najbolj zanimivih materialov," pojasni Waldner, ki ima doktorat iz kemije. "V osnovnem stanju jo je mogoče oblikovati v treh dimenzijah. Po vulkanizaciji postane elastična, mogoče jo je raztegniti in potem se spet vrne v svoje prvotno stanje. Guma je lahko prožna ali absorbira energijo, odvisno od sestave materiala." Z drugimi besedami - prava gumena zmes pomembno vpliva na delovanje pnevmatike. Na zavorno učinkovitost, na primer, ki mora biti zaradi čim večje varnosti čim boljša; ali na kotalni upor, ki mora biti čim manjši, da je čim manjša tudi poraba goriva.

Fred Waldner je tudi v prostem času ljubitelj gume. Triinštiridesetletnik je navdušen igralec namiznega tenisa – "visokotehnološkega športa," kot sam pravi. Za loparje obstaja 150 različnih gumenih prevlek in z vsako se drugače igra: "To je prav posebna znanost." Znanost, h kateri bo tudi Continental v bližnji prihodnosti nekaj prispeval. Podjetje se je z velikim proizvajalcem prevlek za loparje dogovorilo, da bosta skupaj razvila nov material. Prav kmalu bomo torej slišali: igra, set in zmaga – s Contijem!