Izdelki za avtomobile / dostavna vozila / vozila 4x4

Tour de France

Vzdrževanje kolesarskih pnevmatik

Vzdrževanje kolesarskih pnevmatik

Si morda predstavljate sebe kot tekmovalca na Tour de France? Ali pa je vaša največja kolesarska dogodivščina, ko se s kolesom podate v trgovino? Ne glede na to, kakšen slog imate, je kolesarjenje preverjeno zdrava aktivnost in kolo zanesljivo prevozno sredstvo. Da bi bilo kolesarjenje vedno kar najprijetnejše, je dobro redno preverjati stanje pnevmatik, koles in zavor. Za optimalno delovanje namreč občasno potrebujejo nekaj nege.

 

Konec koncev nihče ne želi ugotoviti, da ima resno težavo s kolesom, potem ko se je že podal na pot. Če težav ne odpravljamo sproti, bo morda kolesarjenje treba končati predčasno ali še huje, lahko je ogrožena vaša varnost. Da bi bila verjetnost, da se to zgodi, čim manjša, priporočamo učinkovito strategijo, po kateri je preventiva veliko boljša od kurative. Tu je nekaj enostavnih in preprostih nasvetov za vzdrževanje kolesarskih pnevmatik, ki temeljijo na naših obsežnih izkušnjah z razvojem in izdelavo kolesarskih pnevmatik, da boste lahko povsem pomirjeni. 

New content item

Preverite tlak polnilnega zraka v pnevmatikah

Tlak preverite tako, da pnevmatiko stisnete. Dobro osnovno pravilo je, da upoštevate razpon tlaka, ki ga priporoča proizvajalec ‒ najdete ga lahko na bočnici pnevmatike ‒ in tlak prilagodite po svojih željah.

Nizek tlak polnilnega zraka ne pokvari nujno kolesarjenja, toda če je prenizek, lahko to vpliva na vodljivost in stabilnost na cesti. V skrajnem primeru lahko privede do poškodb in obrabe pnevmatike, do poškodb platišča ali celo predrtja gume. Če pa je tlak previsok, boste morda občutili prav vsako drobno grbino in neravnino na cesti. To lahko negativno vpliva na vaše udobje, zlasti če se odpravite na daljšo vožnjo.

Dodaten dober razlog za preverjanje zračnega tlaka je, da zračnica v pnevmatiki počasi spušča zrak. Če ugotovite, da je v zgolj nekaj dneh prišlo do opaznega upada tlaka, to pomeni, da je zračnica predrta. Najbrž ni treba posebej poudarjati, da je to poškodbo treba poiskati in popraviti, preden se naslednjič podate na pot.

New content item

Preglejte tekalno plast pnevmatike

Preglejte, ali so na vaši kolesarski pnevmatiki sledovi obrabe in poškodb. Preverite, da ni zarez in razpok ter da v profilu ni kakšnega ostrega tujka, ki bi lahko povzročil predrtje. Morebitne delce kremena, grušča ali kamnov, ki so zataknjeni v profilu, je mogoče enostavno odstraniti.

Preverite tudi, da na bočnicah kolesarske pnevmatike ni raztrganin ali izboklin. Raztrganina se lahko sčasoma toliko poveča, da začne zračnica štrleti iz pnevmatike, nakar pnevmatika ni več zanesljiva. Treba jo je zamenjati.

Poudariti je treba, da se zaradi porazdelitve kolesarjeve mase pnevmatika na zadnjem kolesu ponavadi hitreje obrabi kot prednja. Če v osrednjem delu tekalne plasti opazite gladek predel ali izpostavljeno platno, je vsekakor čas za zamenjavo.

New content item

Preverite zavore

Učinkovito zaviranje s kolesom je vsekakor kritično za vašo varnost. Če imate obročne zavore in ne hidravličnih, je prvi preizkus ta, da kolesa zavrtite in preverite, da zavorne obloge ne drgnejo ob platišče. Nato eno za drugo stisnite zavorni ročici in preverite, da zavorne obloge pravilno nalegajo na zavorno površino na platišču in ne drgnejo ob pnevmatiko. Če ni tako, boste morali ponovno centrirati zavorna sedla.

Pozorni morate biti še na debelino zavornih oblog. Ta se sčasoma lahko spremeni, saj se obloge obrabljajo in morajo zavorne roke opraviti daljšo pot, da jih približajo platišču. V nekaterih primerih se obloga lahko zamakne glede na zavorno površino na platišču in tako nastane rob, ki drgne po bočnici pnevmatike in jo poškoduje.

Na koncu pritisnite na zavorne ročice, da se kolesa povsem ustavijo. Zavorna ročica se ne sme dotakniti ročice krmila. Če se vam zdi, da je odziv prepočasen, je gotovo treba nastaviti žične pletenice.

New content item

Preglejte kolesa

Pnevmatike morajo biti pravilno nameščene na platiščih. Preglejte platišče, zlasti pozorno si oglejte nogo pnevmatike, kjer se dotika platišča. Noga pnevmatike mora biti po celotnem obodu videti enotna. Če ni, je pnevmatiko treba izprazniti in jo ponovno namestiti.

Ponovno zavrtite kolesa, tokrat zato, da preverite, ali se vrtijo ravno. Če med vrtenjem opazite opletanje, to lahko pomeni, da je iztaknjena ali poškodovana katera od naper ali da je treba zategniti kolesno matico. Če zaslišite nenavaden škrtajoč zvok ali se vrtenje zdi grobo, je morda čas za zamenjavo ali popravilo ležajev.