Izdelki za avtomobile / dostavna vozila / vozila 4x4

Sharing the road responsibly

Odgovorna souporaba ceste

Kolesarje obvozite s primerno bočno razdaljo

Po raziskavi, ki so jih opravili pri organizaciji London Cycling Campaign, sta do dve tretjini kolesarjev na cesti ogroženi, ker jih vozniki prehitevajo zelo na tesno. Na to pereče vprašanje varnosti cestnega prometa sta Continental in organizacija LCC odgovorili z izobraževalno in osveščevalno pobudo z imenom ‘Stay Wider of the Rider’ (mimo kolesarjev vedno na primerni razdalji) za primerno bočno razdaljo med prehitevanjem kolesarjev.

Stay wider of the rider logo

Rezultati ankete*, ki je na internetu pritegnila skoraj 3000 sodelujočih, kažejo, da 23 % kolesarjev med vsakim kolesarjenjem vsaj enkrat nekdo na tesno prehiti. Še več, 45 % vprašanih je povedalo, da se jim to dogaja še pogosteje. To pomeni, da se dve tretjini kolesarjev redno srečujeta s to težavo, ki lahko privede do prometne nesreče in telesnih poškodb.

V enem od ostalih vprašanj so kolesarji ocenjevali svojo izkušnjo tesnega prehitevanja na lestvici od 0 do 5, pri čemer je bila ocena 5 namenjena najbolj zaskrbljujočim izkušnjam. Povprečna ocena je bila 4.

Anketa organizacije LCC je pokazala tudi, da so bili zaradi tesnega prehitevanja mnogi kolesarji prisiljeni zelo spremeniti svoje navade:

  • 50 % jih je povedalo, da sedaj kolesarijo čim bolj po sredini prometnega pasu;
  • 32 % jih je odgovorilo, da so spremenili pot, po kateri kolesarijo;
  • 22 % jih je priznalo, da se zaradi nevarnosti tesnega prehitevanja izogibajo kolesarjenju po zelo prometnih cestah.

"Kot predan partner dogodkov, kakršna je dirka Prudential RideLondon, menimo, da je ključnega pomena, da so vozniki in kolesarji na poti lahko varni eden ob drugem. Pobude, kot je kampanja Stay Wider of the Rider, ponovno potrjujejo zamisel o možnostih ozaveščanja, da se zagotovi varnost vseh uporabnikov ceste."  

Mark Griffiths, strokovnjak za varnost pnevmatik pri Continentalu 

Stay wider of the rider

Nasveti za voznike

Varna bočna razdalja za prehitevanje kolesarja je odvisna od hitrosti in od velikosti vašega vozila. Po cestno prometnih predpisih Združenega kraljestva je osnovno priporočilo, da se pusti toliko prostora kot ob prehitevanju avtomobila. Toda Continental in organizacija LCC imata v sklopu svoje kampanje "Stay Wider of the Rider" podrobnejše nasvete za zagotavljanje varnosti kolesarjev.

  • Pri hitrosti 50 km/h naj bo razdalja vsaj 1,5 metra. 
  • Pri hitrosti nad 50 km/h naj bo razdalja vsaj 2 metra. 
  • Ko je promet upočasnjen pod 30 km/h, kolesarja ne prehitevajte, če nimate vsaj 1 metra prostora.

Če ni dovolj prostora za varno prehitevanje, morajo vozniki počakati za kolesarjem, dokler prostora ni dovolj.

Zelo pomembno je, da se med prehitevanjem ohrani primerna bočna razdalja, saj je tesno prehitevanje zastrašujoče in zelo nevarno. Kolesarja lahko zelo vznemiri, ko mimo njega nenadoma prihrumi tono težko vozilo.

Približno pri tretjini skorajšnjih trčenj med kolesarji in motornimi vozili gre za tesno prehitevanje. To za kolesarje ni le nevarno, temveč ljudi tudi odvrača od uporabe več oblik trajnostnega prevoza. Strah pred poškodbami na cesti je eden od glavnih razlogov, zakaj se ljudje ne odločajo za kolesarjenje.

Razmišljajte kot kolesar

Kolesarji v mestnem prometu pogosto vozijo na večji razdalji od pločnika in parkiranih vozil ali celo po sredini prometnega pasu, ker upoštevajo standarden postopek za varnost cestnega prometa.

Vsaj meter stran od parkiranih avtomobilov kolesarijo zato, da se ne bi zaleteli v vrata avtomobila, če bi se slučajno nenadoma odprla. Če silite kolesarja bliže k parkiranim vozilom – s tem, ko ga prehitevate s premajhno bočno razdaljo –, lahko povzročite trčenje, v katerem bo kolesar morda padel na cesto pred motorno vozilo.

Med vožnjo mimo priključkov stranskih cest pa se previden kolesar postavi tako, da ima najboljšo preglednost nad morebitnimi vozili, kar pomeni na sredino prometnega pasu. Na ožjih cestah je varneje kolesariti po sredini vozišča kot ob robu; kolesar se bo umaknil in omogočil prehitevanje takrat, ko bo to lahko varno storil.

Start
New content item

"Nujno rabimo veliko širšo kampanjo za ozaveščanje milijonov voznikov o tem, kako nevarno je tesno prehitevanje. Organizacija LCC si bo še naprej prizadevala in delovala za več zaščitenega prostora za kolesarjenje, a pobude, kot je kampanja Stay Wider of the Rider potrebujemo, da nam pomagajo izobraževati voznike in zmanjšati nevarnost za kolesarje na cesti."

Tom Bogdanowicz, višji referent in organizator London Cycling Campaign

*Spletna anketa je bila opravljena med 19. in 25. junijem 2018 prek spletnega mesta SurveyMonkey; povezava je bila poslana več kot 20.000 članom in podpornikom organizacije LCC, zbranim v njihovi bazi. Odzvalo se je skoraj 3000 ljudi.