Izdelki za avtomobile / dostavna vozila / vozila 4x4

Nova dirka Extreme E pred tekmo za nagrado Arctic XPrix na Grenlandiji

 

  • Tretja dirka prve sezone ta konec tedna v kraju Kangerlussuaq
  • Vse dirke bodo v živo prenašali po vsej Evropi
  • Dirkalna serija na posebnih Continentalovih pnevmatikah CrossContact Extreme E



Hannover, 23. avgusta 2021. Dirka Extreme E je pohodila plin. Po dramatičnem začetku v oazi Al-Ula v Saudovi Arabiji in tehnično zahtevni dirki po bregovih jezera Retba v Senegalu se spektakularna nova terenska dirkalna serija 28. in 29. avgusta podaja na večni led Grenlandije. Dirke z električnimi dirkalnimi hiperavtomobili ODYSSEY 21 bodo potekale nedaleč od kraja Kangerlussuaq. Naselje leži približno 50 kilometrov severno od arktičnega kroga na koncu istoimenskega fjorda, ki v dolžino meri približno 163 kilometrov, in je od obale najbolj oddaljeno mesto na Grenlandiji. Dirkalna proga, ki je bila začrtana v sodelovanju z znanstveniki, je dolga sipina iz ledeniške groblje, ki jo je ledenik tja odlagal skozi leta. Dirko bodo prenašale različne evropske televizijske postaje. Continental omogoča tudi spremljanje dirk v živo prek svojega spletnega prenosa:  https://www.continental-tires.com/car/stories/extreme-e/broadcast. Najbolj vznemirljivo vprašanje je, katera od devetih ekip bo najbolje izkoristila čas po začetku sezone in povedla v zahtevnih grenlandskih pogojih.

Sandra Roslan

Sandra Roslan, Head of Content Marketing & Social Media and Project Lead Extreme E


"Grenlandija je v vseh pogledih ekstremna lokacija za spektakularen avtomobilski šport," pravi Sandra Roslan, ki je vodja projekta pri Continentalu, ustanovitvenem partnerju in proizvajalcu pnevmatik. "Neprijazni lokalni pogoji bodo izjemno velika preizkušnja za material in vse sodelujoče. Hkrati je Grenlandija med najbolj izpostavljenimi območji z vidika globalne podnebne krize. Nikjer drugje na svetu se jasneje ne kažejo posledice globalnega segrevanja, kakršnim doslej še nismo bili priča. Grenlandija je samo v lanskem letu izgubila 600 milijard metrskih ton ledu."

Na tekmovanju med velikani avtomobilskega športa iz zelo različnih disciplin bo ekipa Rosberg X Racing dirko začela kot vodilna v splošni razvstitvi, zanjo pa bosta tekmovala svetovni prvak v relikrosu Johan Kristoffersson in nekdanja avstralska prvakinja v reliju Molly Taylor. Svetovna prvaka v reliju Sébastien Loeb in Cristina Gutiérrez iz ekipe Team X44 Lewisa Hamiltona sta bila letošnja etapna zmagovalca dirke v Dakarju in od vodilnih zaostajata le 14 točk. Prvak Formule 1 Jenson Button in Continentalova testna voznica Mikaela Åhlin-Kottulinsky sta na tretjem mestu s 13 točkami zaostanka. Vse ostale ekipe so po rezultatih osupljivo izenačene. Četrtouvrščena ekipa, Andretti United, ima le sedem točk prednosti pred trenutno zadnjo ekipo, Segi TV Chip Ganassi Racing, ki so ji boljše uvrstitve ušle le zaradi veliko smole, ki se je je držala na dirkaških izzivih v Saudovi Arabiji in Senegalu ob preteklih vikendih.

Start
New content item
 

"Dirkalna serija Extreme E je spektakularna in vznemirljiva," je povedala Sandra Roslan. "Pretekli dirki sta bili polni presenečenj in pokazalo se je, da na koncu lahko zmaga čisto vsaka ekipa. Pri tem igra pomembno vlogo to, da so dirke na teh lokacijah organizirane šele prvič. Nihče nima izkušenj, ki bi mu pri vožnji lahko pomagale. Trase pa so tako ekstremne, da nikjer ni primerljivih pogojev za trening. Zato za nagrado Arctic XPrix ni mogoče določiti jasnih favoritov."

Vse ekipe dirkajo z e-športnimi terenci, ki so jih poimenovali ODYSSEY 21. Ta izjemna vozila v dolžino merijo 440 cm, v širino 230 cm in v višino 186 cm, kar je približno toliko kot športni terenci v prosti prodaji, in tudi medosna razdalja, ki znaša 300 cm, zveni precej običajno. Toda ti športni terenci so izjemno zmogljivi in močni. Vozila na električni pogon, ki jih je izdelal proizvajalec dirkalnikov Spark Racing Technology, razvijejo 544 konjskih moči in tehtajo zgolj 1.650 kilogramov. Za primerjavo, povprečno vozilo za reli Dakar ima približno 300 KM in tehta več kot dve toni. Zelo impresivni so tudi podatki o pospešku. Ti zmogljivi avtomobili, ki jih poganjata dva električna motorja, dosežejo 100 km/h v samo 4,5 sekunde. Poleg tega se ta e-športni terenec lahko brez težav povzpne po približno 55-stopinjskem pobočju. Da bi to noro moč na dirkaških progah lahko v vseh pogojih in v različnih podnebnih pasovih varno obvladale, se vse ekipe v tej dirkalni seriji zanašajo na 37-palčne dirkalne pnevmatike CrossContact Extreme E, ki jih je Continental razvil posebej za takšne razmere.


1. Rosberg X Racing (Johan Kristoffersson / Molly Taylor) 71 points
2. X44 (Sébastien Loeb / Cristina Gutiérrez) 57 points
3. JBXE (Jenson Button / Mikaela Åhlin-Kottulinsky) 44 points
4. Andretti United (Timmy Hansen / Catie Munnings) 37 points
5. XITE ENERGY RACING (Oliver Bennett / Christine GZ) 37 points
6. ACCIONA | Sainz XE Team (Carlos Sainz / Laia Sanz) 36 points
7. ABT Cupra XE (Mattias Ekström / Claudia Hürtgen) 35 points
8. Veloce Racing (Stéphane Sarrazin / Jamie Chadwick) 31 points
9. Segi TV Chip Ganassi Racing (Kyle LeDuc / Sara Price) 30 points