Z uvedbo revidirane uredbe o oznaki za pnevmatike in podatkovne zbirke za označevanje energijske učinkovitosti (EPREL) ter dveh novih izbirnih kazalnikov zmogljivosti (oprijem na snegu in oprijem na ledu) želi Evropska komisija bolje informirati potrošnike in okrepiti njihovo vlogo pri nakupu pnevmatik ter doseči njihovo boljše razumevanje trga pnevmatik z najboljšimi varnostnimi in okoljskimi rezultati.
Za tovorne pnevmatike (C3) da, za kolesarske pnevmatike ne.
Za tovorne pnevmatike (C3) bodo morali, tako kot za druga dva razreda (C1 in C2), tako proizvajalec pnevmatik kot prodajalci potrošnikom pred sklenitvijo prodaje zagotoviti uradne podatke z oznake in informacijski list izdelka.
Vzpostavljena bo uradna podatkovna zbirka (EPREL), v kateri bodo morale biti registrirane vse pnevmatike in kjer bodo splošna javnost, kupci in nadzorni organi lahko preverjali trditve z oznake.
Uredba proizvajalcem pnevmatik dopušča prijavo razredov na oznaki na podlagi preizkusov pnevmatik in/ali orodij za preračunavanje/ekstrapolacijo in primerjave, vse pa mora biti ustrezno dokumentirano.
Načrtuje se, da bi se obnovljene pnevmatike v področje uporabe vključile leta 2023.
Da. Vse države članice bodo morale z letom 2021 vključiti načrt nadzora trga pnevmatik v svoje letne programe nadzora trga. Evropska komisija je za to v finančnem načrtu predvidela določena proračunska sredstva. Ta nova uredba vsebuje več ukrepov in tudi nov okvir na nadzor trga, ki bo dodatno okrepil ukrepe za učinkovito izvrševanje.
Da. Zimske pnevmatike in celoletne pnevmatike s preverjeno zimsko učinkovitostjo lahko brez težav prepoznamo po piktogramu snežinke na nalepki. Nordijsko zimsko pnevmatiko PLT (C1) s preverjeno učinkovitostjo na ledu lahko prepoznamo po piktogramu za oprijem na ledu (samo za gume z nordijsko mehko gumeno zmesjo) na oznaki. Za pnevmatike v razredih C2 in C3 še niso bili opredeljeni predpisi o preizkušanju.
Imamo kodo QR, ki končnim uporabnikom omogoča, da brez težav preverijo trditve na oznaki prek povezave do uradne podatkovne zbirke EPREL, ki vsebuje podatke o registraciji izdelkov.
Vrednosti z nove oznake bodo javnosti dostopne od 1. maja 2021. Podatki in registracije izdelkov v podatkovni zbirki EPREL bodo našim kupcem/prodajalcem pnevmatik dostopni od začetka leta 2021, da bomo zagotovili nemoten prehod in pripravo informacijskih sistemov naših kupcev in naših prodajnih sistemov. Podatkovna zbirka za registracijo EPREL bo predvidoma dostopna od konca oktobra 2020 naprej.
Širši javnosti in prodajalcem pnevmatik bo ogled podatkov o registraciji pnevmatik v podatkovni zbirki EPREL omogočen konec leta 2020.
Uredba o novi oznaki EU za pnevmatike bo povečala preglednost in odprla nove priložnosti za proizvajalce vrhunskih pnevmatik, ki so bili skladni s temi oznakami že od njihove prve uvedbe (v Evropi je bilo to novembra 2012). Dodaten nadzor trga bo ključen. To pa bo pomenilo nove odgovornosti za prodajalce pnevmatik in proizvajalce opreme za originalno vgradnjo, ki bodo zelo verjetno zahtevale določene posodobitve njihovega poslovanja, povezanega s pnevmatikami.
To je ena od osnovnih zamisli v ozadju nove oznake. To naj bi bil eden od doseženih rezultatov povečane preglednosti ter nadzora.
Proizvajalci določijo zmogljivosti na oznaki na podlagi lastne tehnične ocene. Organi oblasti za nadzor trga v državah članicah EU bodo za pnevmatike, ki so dane na trg, opravljali kontrole po naključnem izboru (pregled dokumentacije in fizični preizkus izdelka za preverjanje).
Vrednosti z oznak za širšo javnost in prodajalce pnevmatik lahko najdemo na nalepki/natisnjenem dokumentu/digitalnem informacijskem listu, ki ga zagotovijo proizvajalci pnevmatik.
Poleg tega koda QR na oznaki vsebuje neposredno povezavo s podatkovno zbirko EPREL.
Če imate številko izdelka, lahko podatke poiščete v Continentalovem iskalniku oznak EU ali neposredno v zbirki EPREL (opomba: iskanje po zbirki EPREL še ni povsem dodelano oziroma še ni dostopno).
Kupci, ki imajo dostop do orodja PRICAT, bodo imeli tudi v tem orodju dostop do Continentalovega iskalnika oznak EU in podatkovne zbirke EPREL in različni razredi jim bodo na voljo tudi tam.
Objektivno je najboljša oznaka razred A. Toda evropska oznaka ne zagotavlja celovitega pregleda vseh kriterijev, ki določajo splošne zmogljivosti pnevmatike. Pri izbiri pnevmatike, ki bo najbolje izpolnila pričakovanja kupca, se je zato dobro opirati tudi na pridobljeno znanje in nasvete strokovnjaka za pnevmatike ali na rezultate testov, ki jih opravljajo neodvisne revije.
Nova oznaka nosi podatke o petih kriterijih zmogljivosti: zaviranje na mokri, zasneženi in poledeneli podlagi, kotalni upor in zunanji kotalni hrup. V večini testov, ki jih objavijo mediji, običajno ocenijo več kot deset kriterijev, zato so precej bogatejši vir informacij kot nova oznaka.
Zaenkrat ne. Morda bo do tega prišlo med katero od prihodnjih sprememb uredb EU o homologaciji.
Ker ni bil opredeljen preizkus po ISO standardu niti niso bile določene mejne vrednosti razredov (oziroma pragovi).
Povezavo do uradnega vnosa/registracije izbrane pnevmatike/izdelka v podatkovni zbirki EPREL.
To je Continentalova interna številka izdelka in to pomeni, da imajo vse pnevmatike tega tipa enako konstrukcijo in zmogljivosti.
Domneva se, da bodo kategorije ABC za potrošnike bolj čitljive in jih bo lažje vključiti v digitalne podatkovne zbirke in ostale objave.
V preizkusu zaviranja na ledu po ISO standardu mora dosegati določeno mejo v primerjavi s standardno referenčno pnevmatiko. ISO postopek še ni dokončan.
Ne.
Ne. Uporabite lahko katerikoli čitalnik kod QR, ki je na voljo na trgu. Vsebina kode QR je pravzaprav neposredna povezava URL do informacij o vaši pnevmatiki v podatkovni zbirki EPREL.
Da. Glej prejšnje odgovore.
Ne v vseh primerih. Za kotalni hrup vse ostaja nespremenjeno (čeprav imamo namesto 1, 2 ali 3 zvočnih valov kategorije A, B in C) .
Za kotalni upor in zaviranje na mokri podlagi bosta trenutna razreda F in G združena v nov razred E, današnji razred E pa bo odslej razred D. Za pnevmatike C2 so uvedene nove mejne vrednosti kotalnega upora za razred D (glej spodnjo tabelo).
RR | Mokra podlaga | Kotalni hrup | |
C1 | A => A B => B C => C E => D F+G => E | A => A B => B C => C E => D F+G => E | 1 Zvočni val = A 2 Zvočni valovi = B 3 Zvočni valovi = C |
C2 | A => A B => B C => C E (8,1 ≤ RRC ≤ 9,0) => D E (9,1 ≤ RRC ≤ 9,2) => E F+G => E | A => A B => B C => C E => D F+G => E | 1 Zvočni val = A 2 Zvočni valovi = B 3 Zvočni valovi = C |
C3 | A => A B => B C => C D => D E+F => E | A => A B => B C => C D => D E+F => E | 1 Zvočni val = A 2 Zvočni valovi = B 3 Zvočni valovi = C |
Pnevmatike z novo oznako niso nič boljše od tistih s staro.
No. Pnevmatike so povsem enake. Pnevmatike v razredih E, F in G bodo prerazporejene v nove razrede (za 1 razred višje), čeprav so povsem enake pnevmatike kot prej (enaka konstrukcija).
Ne. Pnevmatiki sta povsem enaki.
Nordijsko zimsko pnevmatiko PLT (C1) s preverjeno učinkovitostjo na ledu lahko prepoznamo po piktogramu za oprijem na ledu (samo za gume z nordijsko mehko gumeno zmesjo) na oznaki. Za pnevmatike v razredih C2 in C3 še niso bili opredeljeni predpisi o preizkušanju.
Kar zadeva piktogram za oprijem na snegu, morajo pnevmatike izpolnjevati določene zahteve (dosegati določene pragove) na testiranjih na zasneženi podlagi – zahteve veljajo za razrede C1, C2 in C3, le da se pogoji nekoliko razlikujejo.
To ni prepovedano z nobenim predpisom, vendar ne boste deležni prednosti, ki jih poleti nudi vožnja z letnimi pnevmatikami, med drugim boljšega oprijema na mokrem in suhem ter zavorne učinkovitosti. Poleg tega mehkejša gumena zmes zimskih pnevmatik pomeni, da se pri poletnih temperaturah hitreje obrabljajo.
Če imajo trenutno (staro) oznako, se bodo smele prodajati po 1. maju 2021 (če je njihova oznaka DOT izpred tega datuma). Z novo oznako se bosta razreda F in G združila v razred E.
Evropska unija je za številne izdelke (zamrzovalne skrinje, sesalnike za prah, žarnice itd.) uvedla oznake energijske učinkovitosti. Oznaka za pnevmatike sicer vsebuje več pomembnih kriterijev zmogljivosti poleg energijske učinkovitosti/izkoristka goriva, toda vseeno spada v kategorijo označevanja energijske učinkovitosti. Z novim naslovom oznake želi Komisija ustvariti skupno obliko za vse izdelke, katerih energijska učinkovitost se označuje, čeprav se posamezne nalepke v podrobnostih precej razlikujejo.
Da. Toda pnevmatike C3 doslej niso bile izvzete in zanje so bile uvedene nekatere nove obveznosti.
Ne v tej revidirani verziji (2021), je pa zelo verjetno, da bosta nanjo vključeni v bližnji prihodnosti.
Ne. Pnevmatike z žeblji ne spadajo na področje uporabe Uredbe EU o oznaki pnevmatik in v prodajnem izboru pnevmatik skupine Continental bodo s piktogramom za oprijem na ledu opremljene samo pnevmatike razreda C1 iz mehke gumene zmesi. Tudi razreda C2 in C3 ne spadata na področje uporabe ISO preizkusa.
Celoletne pnevmatike so lahko opremljene s tem piktogramom, če dosegajo zahteve oziroma imajo zmogljivosti, ki veljajo za dodelitev tega piktograma. Če jih ne dosegajo, se ne morejo šteti za celoletne pnevmatike na tistih trgih, kjer je zimska uporabnost pogojena s tem. Pnevmatika, ki ima samo zmogljivosti M+S (blato in sneg), na oznaki ne bo imela piktograma snežinke.
Vse pnevmatike, ki presegajo prag zmogljivosti (pogoje za homologacijo) za piktogram snežinke, imajo lahko ta piktogram.
Ne. Samo pnevmatike, ki presegajo prag zmogljivosti (pogoje za homologacijo) za piktogram snežinke, imajo lahko ta piktogram.
Pnevmatike, ki so trenutno v razredu E, bodo v prihodnje v razredu D (ki je trenutno pri pnevmatikah C1 prazen).
Celoten seznam vseh pnevmatik, ki jih proizvajalci pnevmatik uradno registrirajo za prodajo v Evropi v skladu s to Uredbo, skupaj s podatki na oznaki vsake pnevmatike.
Na ravni izdelkov -> Iste informacije kot na oznaki EU in informacijskem listu izdelka (v več jezikih).
Obstajata dve podatkovni zbirki, ena je javna in dostopna vsem, dostop do druge pa je omejen in vsebuje dodatne informacije, ki so namenjene nadzornim organom in proizvajalcem pnevmatik.
Registracija pnevmatik poteka skozi uradno programsko okolje, imenovano EPREL (European Product Registry for Energy Labelling - evropska podatkovna zbirka za označevanje energijske učinkovitosti).
Ne. S staro uredbo je bilo jasno določeno, da morajo biti informacije z oznake navedene na fakturi, a te zahteve ni več. Vendar pa morajo biti informacije še vedno v neki obliki podane. Distributerji pnevmatik morajo te informacije ponuditi pred prodajo na digitalnih platformah, v prodajnem mestu in nekje v bližini pnevmatike, ko je ta razstavljena v prodajnem mestu.
S staro uredbo je bilo jasno določeno, da morajo biti informacije z oznake navedene na fakturi, a te zahteve ni več. Vendar pa morajo biti informacije še vedno v neki obliki podane. Distributerji pnevmatik morajo te informacije ponuditi pred prodajo na digitalnih platformah, v prodajnem mestu in nekje v bližini pnevmatike, ko je ta razstavljena v prodajnem mestu.
Funkciji filtriranja in iskanja v zbirki EPREL še nista dokončani – predvidoma bosta do konca leta 2020.
Ne. Vse pnevmatike, ki vam jih bomo dobavili do 1. maja 2021 in bodo opremljene s prejšnjo oznako, bodo še naprej skladne in jih ne bo treba ponovno opremljati z oznakami. To velja tudi za pnevmatike, ki so že na trgu (npr. pri naših RDC), vendar vam jih bodo dobavili šele po 1. maju 2021.
Do 1. maja 2021 je za prodajo na evropskem trgu upoštevna in obvezna samo trenutna oznaka. Če bo potrošniški vmesnik podatkovne zbirke EPREL postal dostopen pred tem datumom, bi teoretično lahko objavili obe oznaki eno poleg druge.
Za avtomobilske trgovce ni nobenih posebnih zahtev. Zanje se uporabljajo enaka pravila kot za distributerje in prodajalce pnevmatik. Preden prodajo pnevmatiko (ali vozilo s pnevmatikami), morajo končnemu kupcu predložiti informacije z oznake EU za zadevne izdelke. Dejansko to pomeni, da morajo predložiti uradno oznako v digitalni ali tiskani obliki ter informacijski list izdelka.
Za proizvajalce opreme za originalno vgradnjo ni nobenih posebnih zahtev. Zanje se uporabljajo enaka pravila kot za distributerje in prodajalce pnevmatik. Preden prodajo pnevmatiko (ali vozilo s pnevmatikami), morajo končnemu kupcu predložiti informacije z oznake EU za zadevne izdelke. Dejansko to pomeni, da morajo predložiti uradno oznako v digitalni ali tiskani obliki ter informacijski list izdelka.
Ne. Leta 2012, ko je bila oznaka prvič uvedena, je bila v panogi sprejeta odločitev, da nalepka na pnevmatikah postane standard, vendar to ni obvezna zahteva. Pri Continentalu smo se odločili, da je to za pnevmatike razredov C1 in C2 najboljša rešitev za naše logistične in prodajne obveznosti in obenem za naše kupce. Za tovorne pnevmatike (C3) smo se odločili za digitalno rešitev, ki je prav tako v celoti skladna. Proizvajalci in distributerji pnevmatik morajo zagotoviti, da so njihovim kupcem informacije z oznake dostopne bodisi v tiskani obliki (na zahtevo) ali v digitalni obliki. Distributerji morajo za svoje kupce objaviti natisnjeno oznako za pnevmatike v svojem prodajnem mestu ali, kadar pnevmatike niso razstavljene, kupcem pred prodajo izročiti natisnjen (na zahtevo) ali digitalen izvod.
Continental bo zagotovil, da bodo vsi izdelki v našem asortimentu izpolnjevali vse regulativne obveznosti za proizvajalce pnevmatik. Poleg tega bomo v prehodnem obdobju, ki smo si ga sami zastavili (od začetka do konca leta 2021), zagotavljali obe oznaki EU (trenutno veljavno in novo), da se bomo izognili morebitnim nesporazumom s kupci.
Oznake bodo dostopne v podatkovni zbirki EPREL in v Continentalovih lastnih sistemih in na spletnih mestih.
Vse potrebne podatke bomo vnesli v naše obstoječe sisteme in vmesnike, informacije z oznake pa bodo na voljo tudi v drugih formatih za izmenjavo podatkov (.csv itd.).
Da, če je datum proizvodnje DOT izpred 1. maja 2021 (tj. če so bile pnevmatike izdelane pred majem 2021).