Dirka po Franciji v 106. izvedbi bo resnično izjemna, saj navdušenim privržencem prinaša več mejnikov, ki jih bodo lahko proslavili. Če se podamo v samo jedro dogodka, leto 2019 zaznamuje stoletnico od uvedbe rumene majice, ki je najbolj čislano oblačilo vsakega nadobudnega šampiona. Skozi stoletje tekmovalnega kolesarstva je to "zlato" majico nosilo nekaj največjih športnikov te panoge.
Druga obletnica pa se nanaša ravno na kolesarskega junaka, ki je majico oblekel največkrat – Eddyja Merckxa. Letos je 50. obletnica njegove prve zmage na Touru leta 1969; po tem dogodku je doživel niz uspehov in v svoji legendarni karieri majico oblekel 111-krat. Merckx je zgled, ki še dandanes navdihuje nove generacije, da sebe – in eden drugega – odločno preizkušajo, da bi dosegli čast in slavo.
Nenazadnje pa smo pri Continentalu ponosni še, da smo letos prvič eden od petih glavnih partnerjev dirke – skupaj s podjetji LCL, E.Leclerc, Krys in Škoda.
"Veseli nas, da imamo v letu 2019 eno od glavnih vlog v največji kolesarski dirki na svetu," je povedal Christian Kötz, vodja Continentalovega poslovnega sektorja pnevmatik, Continental Tire. "Smo partner dirke po Franciji za etapne zmage, kar se povsem sklada z našo temeljno vrednoto, željo po zmagovanju. Zelo se veselimo, da bomo prispevali k dirki z našo bogato ponudbo zelo zmogljivih pnevmatik."
Continental bo kot eden od petih glavnih partnerjev dogodka skozi celotno dirko užival večjo izpostavljenost. Continentalov logo konja, vzpetega na zadnje noge, bo krasil zastavo nad ciljno črto vsake etape in zmagovalcu vsake etape bo na stopničkah izročil nagrado predstavnik Continentala.
Dirka po Franciji v svoji 106. izvedbi je dolga 3460 kilometrov in prinaša še posebej zahteven izziv: trije gorski cilji bodo na nadmorskih višinah nad 2000 metrov, in sicer na prelazih Tourmalet, Tignes in Val Thorens. Takšnemu programu v zgodovini francoske pentlje ni para in kolesarje bo privedel do meja njihovih duševnih in fizičnih zmogljivosti.
Uradna predstavitev 176 kolesarjev, ki bodo zastopali 22 sodelujočih ekip na dirki po Franciji 2019, bo v četrtek, 4. julija, na slavnem Velikem trgu v Bruslju. Letos bo tekmovalo šest ekip World Tour (Ineos, FDJ, Movistar, Bahrain-Merida, Katusha-Alpecin in Sunweb), ki bodo na dirki uporabljale Continentalove vrhunske pnevmatike Competition Pro LTD, posebej zasnovane in ročno izdelane v nemškem mestu Korbach.
Dirko sestavlja 21 etap – 7 sprinterskih, 5 hribovitih in 7 gorskih etap – ter le dva dni počitka za utrujene kolesarje. Start dirke bo v Bruslju – šele drugič od leta 1958 – v čast Belgijcu Eddyju Merckxu in obenem tudi specialnosti te države: sprintanju. Po obisku v treh belgijskih regijah (Bruselj, Flandrija in Valonija) se bo dirka nadaljevala skozi 37 departmajev po Franciji.
Tri etape bodo potekale na lokacijah, ki jih bo Tour obiskal prvič v svoji zgodovini. Binche za začetek tretje etape, Saint-Die-des-Vosges za začetek pete etape in Pont du Gard za začetek 17. etape. V občini Foix, kjer bo potekala 15. etapa, bo ciljna črta na vrhu prelaza Prat d’Albis pri 1205 metrih.
V letošnjo dirko so prenesli tudi novost iz leta 2018: spet bosta namreč vanjo vključeni tudi dve dirki na čas. Prva bo ekipni kronometer, ki bo del druge etape, in sicer od kraljeve palače v Bruslju do atomiuma, med katerima je 27 km razdalje. Druga bo posamični kronometer, ki bo del 13. etape v mestu Pau, ravno tako v dolžini 27 km.
Statistično so se kolesarji na to goro v Pirenejih povzpeli največkrat v zgodovini dirke po Franciji – neverjetnih 82-krat. Toda to bo šele tretjič, da je Tourmalet določen tudi za cilj etape. Prvič je bilo to leta 1974 (takrat je zmagal Jean-Pierre Danguillaume) in drugič leta 2010 (ko je zmagal Andy Schleck).
Vzpona na prelaz Iseran ni bilo že 12 let. To obdobje pozabe je sedaj končano, saj je prelaz postal glavni vrh dirke 2019. Ima izjemnih 2770 metrov nadmorske višine in nanj se bodo kolesarji vzpeli osmič, odkar se beležijo dosežki.
Rumena majica
Vodja v skupni razvrstitvi – torej kolesar, ki je dotedanjo skupno razdaljo prekolesaril v najkrajšem času – nosi rumeno majico.
Majica za hribolazca
Specialisti za gorske vzpone med dirko uživajo posebno priznanje – in uporabljajo ločen sistem razvrstitve, v katerem se podeljujejo točke za vsak prelaz. Čim zahtevnejša je gora (razdeljene so v pet težavnostnih skupin), tem večje je število točk. Kolesar, ki ima trenutno največ točk v gorski razvrstitvi, nosi belo majico z rdečimi pikami.
Zelena majica
V čast najhitrejšim kolesarjem najboljši sprinter kolesari v zeleni majici. V ta namen se beleži dvoje rezultatov in za vsako etapo se podelijo točke: po približno dveh tretjinah poti in na koncu.
Bela majica
Najboljši mlad kolesar (do 26. leta starosti) v splošni razvrstitvi ravno tako vsak dan izstopa, saj obleče belo majico.
Vozniki uradnih vozil dirke po Franciji bodo imeli na kolesih nameščene pnevmatike PremiumContact™ 6. Vozniki uradnih vozil dirke po Franciji bodo vozili samozavestno in varno, saj bodo imeli na kolesih nameščene pnevmatike PremiumContact™ 6.Te pnevmatike bodo omogočile strokovnemu osebju – od zdravnikov prek časomerilcev in sodnikov ter poverjenikov tekme –, da se bodo povsem osredotočili na svojo glavno nalogo, ki je neomajnim tekmovalcem in navdušenim gledalcem zagotoviti najboljšo možno dirko. Če ostanemo še malo pri pnevmatikah: dirka po Franciji je nedvomno triumf francosko-nemškega sodelovanja, saj pnevmatike PremiumContact™ 6 z galskim občutkom in tevtonsko natančnostjo izdelujejo v Continentalovi tovarni v francoskem mestu Sarreguemines.