Izdelki za avtoprevoznike

Continental Winter Tires

Samozavestno skozi zimo.

Razvijalec pnevmatik brez pnevmatik

Continental je več kot "samo" pnevmatike – tudi znotraj sektorja pnevmatik. Sistemski razvijalci skupaj s sodelavci z različnih področij za uporabnike oblikujejo pregledne pakete za brezskrbno vožnjo. Med drugim so pripravili sistem ContiPressureCheck, inovativni sistem za spremljanje tlaka polnilnega zraka pnevmatik tovornih vozil.

Pnevmatike niso ravno Lehmannovo področje. Kljub temu elektroinženir z doktoratom že več kot 15 let dela v oddelku za raziskave in razvoj sektorja pnevmatik družbe Continental v Stöcknu, okrožju Hannovra. Vendar na Lehmannovih pisalnih mizah v oddelku naprednih pnevmatik in sistemov za gospodarska vozila ne boste našli vzorcev gume ali profilov pnevmatik, temveč majhne črne škatlice in prosojne plastične dele. Ti deli ‒ približno 40 jih je ‒ sestavljajo tako imenovan sistem ContiPressureCheck, elektronski sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, ki ga je pred kratkim razvila Lehmannova ekipa.

"Prve inteligentne pnevmatike so izdelali za osebna vozila," se spominja Jörg Lehmann s svetlečimi očmi za lahkimi očali brez okvirjev. "Inteligentne pnevmatike se z vozilom ‘pogovarjajo’, tako da posredujejo dragocene podatke za elektronske nadzorne sisteme, kot sta sistem proti blokiranju koles ABS in elektronski nadzor stabilnosti ESP. Mi pa smo razmislili, kaj bi lahko naredili za tovornjake." Rezultat je zaznavalo, ki se montira v pnevmatiko, kjer samodejno meri tlak polnilnega zraka in temperaturo pnevmatike. Podatke po radijski zvezi pošilja prikazovalniku v šoferski kabini, ta pa opozori šoferja na morebiten upad tlaka. Konec koncev je ravno prenizek tlak zraka v pnevmatikah najpogostejši razlog za okvare tovornjakov, kar seveda predstavlja velik strošek.

Komponente z vsega sveta

Continental ima v svoji avtomobilski poslovni skupini hišni sektor za razvoj elektronike, ki je idealen partner za razvoj zaznaval v pnevmatikah. Zaznavalo vstavijo v majhno zaščitno gumijasto ohišje, ki ga izdelujejo kolegi v tovarni ContiTech v romunskem mestu Timisoara. Sprejemnik oziroma glavna krmilna enota, ki neposredno ali prek antene sprejema signale zaznaval, prihaja iz sektorja za notranjo opremo (Interior) v Guadalajari v Mehiki. "Specifikacije sistema pripravimo v našem oddelku," pojasni Jörg Lehmann. "To pomeni, da določimo, katere funkcije in sposobnosti mora imeti, nato pa definiramo posamezne dele." Delo dokončajo izvedenci za posamezne komponente. Pri izdelavi tako zapletenih izdelkov, kot je sistem ContiPressureCheck, sodelujejo izvedenci z vsega sveta in iz različnih enot korporacije.

Kar se tiče mehanike, so poti zelo kratke: Poleg razvoja sistemov Jörg Lehmann tudi vodi oddelek mehanike tovornih pnevmatik: "Trenutno testiramo sistem, ki z uporabo zaznavala meri globino profila. Pri tem se posvetujemo s sodelavci." 

Gledati z očmi zaznavala 

"Naša tehnologija omogoča številne druge izjemno zanimive načine uporabe," pojasni Jörg Lehmann in v športnih copatih za hip skoči v sosednjo pisarno. Ko se vrne, v rokah drži majhno prosojno škatlo, v kateri je gosto posejana plošča tiskanega vezja: gre za prototip, ki ga bodo danes popoldne prvič namestili za testnega naročnika. Programsko opremo za krmilne enote, ki so sicer na pogled precej vsakdanje, a so v resnici izjemno inteligentne, pišejo v raziskovalni delavnici "TrendAntenna" avtomobilske poslovne enote Continental Automotive v Regensburgu, kjer 40 študentov in raziskovalcev razvija digitalne rešitve za avtomobile prihodnosti.

"Pravkar smo sklenili pogodbo za razvoj novega nadzornega sistema. V tem primeru ne gre za šoferja, ampak za upravnika voznega parka, ki bo prejemal podatke v svojo pisarno," navdušeno pojasni Lehmann. V preteklosti so naročniki potrebovali vsaj štiri ure, da so ročno izmerili tlak polnilnega zraka vseh pnevmatik na 50 polpriklopnikih. V prihodnosti bodo potrebovali le dve minuti – in to na računalniku.

"Od leta 2014 je sistem nadzora tlaka v pnevmatikah zakonsko predpisan za vsa nova osebna vozila v Evropski uniji," razloži Lehmann. "Za tovorna vozila to še ne velja." Na tem področju potrebujemo prevoznike, ki razmišljajo vnaprej, in timsko delo Continentalovih zaposlenih.

Uporabljamo piškotke, ki vam zagotavljajo najboljšo izkušnjo na naši spletni strani. Kliknite tukaj, če želite izvedeti več ali spremeniti vaše nastavitve za piškotke.