Izdelki za avtoprevoznike

stage_goods_TT

Pnevmatike za tovornjake - prevoz blaga

Kariera izvedenca

Ne želijo se vsi povzpeti med vodstveni kader. Pri Continentalu si lahko tudi strokovnjaki zgradijo kariero. Njihove zadolžitve v oddelku za raziskave in razvoj sektorja pnevmatik: uporaba najsodobnejših znanstvenih odkritij pri ustvarjanju tržno zanimivih izdelkov.

Nekateri ljudje so preprosto dobri v tem, kar počnejo. Tako dobri, da jim na njihovem področju nihče ne seže niti do gležnjev in nobena odločitev ne pade, ne da bi jih prej vprašali za mnenje. Če bi te izvedence "nagrajevali" z napredovanjem do delovnega mesta šefa, bi naredili krivico njihovim največjim vrlinam. S položajem izvedenca je Continental oblikoval zelo specializirano delovno mesto in zagotovil pogoje, v katerih lahko ti ljudje razvijejo svoj poln potencial in širijo svoje strokovno znanje.

Funkcijo izvedenca smo v ekipo za razvoj pnevmatik pri Continentalu uvedli pred desetimi leti. Do določene mere izvedence z vidika plače in statusa postavlja v enakovreden položaj z vodji oddelkov. Karierna pot je odprta dokazanim strokovnjakom, ki imajo poglobljeno tehnično znanje in ga znajo tudi pretvoriti v tržno zanimive izdelke.

Image

Nerealno razmišljanje je dobrodošlo

Carla Recker je že od samega začetka ena od izvedenk in je v sektorju pnevmatik odgovorna za kemijo materialov. Od leta 2007 Reckerjeva, ki ima doktorat iz kemije, dela na področju izdelave naravnega kavčuka iz rastlinskih sokov regratove korenine. Ta naj bi nadomestil naravni kavčuk iz lateksa tropskega kavčukovca, ki se uporablja pri proizvodnji pnevmatik, s tem pa bi zmanjšali škodljive posledice za okolje ter logistične stroške. V sodelovanju z raziskovalci na inštututu Fraunhofer in drugimi partnerji pri projektu Reckerjeva goji regrat, testira prve pnevmatike iz regrata in bo kmalu pripravila pilotski sistem proizvodnje v pridobitnem obsegu. "Nerealno razmišljanje je tu vsekakor dobrodošlo, če je le praktično," se zasmeje.

Tudi Rüdiger Menz je pri Continentalu poznan po dobrih zamislih. Menz, ki ima doktorat iz strojništva, zadnjih pet let razvija metode za testiranje obstojnosti pnevmatik. Danes je strokovnjak na tem področju in zna pripraviti simulacijo specifičnih preobremenitev pnevmatik z izjemno zapletenimi testnimi postopki. "Pri ustvarjanju teoretičnih modelov se neizmerno zabavam," pravi Rüdiger Menz. Zlasti velik izziv je, da morajo prestati tudi test realnosti. Izvedenci se pri svojem delu ne zapirajo v svoj svet, temveč si prizadevajo za doseganje uporabnih rezultatov za podjetje.

Bolj "zaposleni" kot nekateri od šefov

Seveda obstaja vedno tudi neka stopnja pritiska, prizna izvedenec Menz: "Vedno moram imeti nove zamisli in stalno moram biti kreativen." In kadar se pri njem oglasijo sodelavci s kakšno težavo, jih mora poslušati: "Pogosto potrebujem vodstvene spretnosti, saj osnovne priprave zame dela veliko ljudi."

Načeloma imata Carla Recker in Rüdiger Menz več "zaposlenih" kot nekateri od šefov: na njunih projektih delajo zaposleni iz vseh oddelkov. Toda ker nista vodji, morata svoje ekipe motivirati na drugačne načine. "Biti moram bolj potrpežljiva in uporabiti moram vse svoje prepričevalske moči," pove Carla Recker. Potrebujeta tudi zdravo mero samozavesti, saj rezultate njunega dela potem prodajajo drugi zaposleni. "Čutim, da me sodelavci in vodje cenijo in sem zelo vesela, da se mi ni treba ukvarjati s kadrovskimi zadevami in financami." Nobena druga služba ne bi bila primernejša zanjo, pojasni Recker.

Trenutno v Stöcknu, Hannover, pri raziskavah in razvoju dela približno 19 izvedencev. Njihov ugleden položaj jim zagotavlja tudi prepoznavnost znotraj podjetja. Z vidika organizacije so enakovredni z vodji oddelkov in ravno tako odgovarjajo direktorju oddelka.  V pogovorih z vodji so torej enakovredni.

Kariera izvedenca pri Continentalu je zgled za uspeh: izvedence najdemo vsepovsod po podjetju. V sektorju pnevmatik ne delajo le v raziskavah in razvoju, temveč tudi v proizvodnji, inženiringu in informacijski tehnologiji.