Da bi se svet še naprej vrtel, se moramo vsi lotiti dela in še danes začeti vlagati v spremembe. Ne samo da bi še naprej uživali v lastnih konkurenčnih prednostih, ampak predvsem zato, da bi živeli na bolj zdravem planetu. Zato je ključnega pomena, da zmanjšamo porabo goriva in s tem zmanjšamo izpuste CO₂. V boju proti podnebnim spremembam skladno s Pariškim sporazumom je bil predstavljen prvi zakonski okvir za izpuste ogljikovega dioksida za nova težka tovorna vozila (TTV). Ta predvideva zmanjšanje izpustov CO₂ iz novih težkih tovornih vozil za 15 % do leta 2025 in 30 % do leta 2030 v primerjavi z letoma 2019/2020. Da bi dejansko dosegli cilj zmanjšanja, je Evropska komisija predstavila orodje za simulacijo z imenom VECTO – kar je kratica za Vehicle Energy Consumption Calculation Tool oz. orodje za izračun porabe energentov v vozilih.
Za koga veljajo predpisi? Kako bodo novi predpisi o izpustih CO₂ pripomogli k učinkovitejšemu cestnemu transportu? Kaj je VECTO? Kako bo zagotovil večjo transparentnost izdatkov vašega voznega parka? In kaj najbolj prispeva k porabi goriva in izpustom CO₂? Oglejte si infografiko za odgovore na ta vprašanja.
Video za pojasnilo: Orodje za izračun porabe energentov v vozilih (VECTO) je simulacijsko orodje, ki uporablja potrjene podatke o zmogljivostih, na podlagi katerih izmerimo porabo goriva in izpuste CO₂ za posamezne konfiguracije vozil.
Cilj prvega evropskega zakonskega okvira, ki ureja ogljikov dioksid (CO₂) za težka tovorna vozila (TTV), je zelo preprost: močno zmanjšati izpuste CO₂ iz tovornjakov in avtobusov. Da bi dejansko dosegli ta cilj zmanjšanja, je Evropska komisija predstavila orodje za računalniško simulacijo z imenom VECTO – kar je kratica za Vehicle Energy Consumption Calculation Tool oz. orodje za izračun porabe energentov v vozilih. Z orodjem VECTO lahko proizvajalci vozil simulirajo porabo goriva in s tem izpuste ogljikovega dioksida različnih konfiguracij težkih tovornih vozil.
Cilj novih predpisov je zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida (CO2). Da bi to bilo mogoče doseči, morajo proizvajalci tovornih vozil vlagati v razvoj tehnologij, s katerimi bodo njihova vozila učinkovitejša, saj je poraba goriva neposredno povezana z izpusti. Tako vaš vozni park ne bo samo porabil manj goriva v prihodnje, ampak tudi zagotovil večjo transparentnost posameznih konfiguracij vozil.
Ti predpisi veljajo za najrazličnejša tovorna vozila – od dvoosnih naprej ter toga in pregibna. Takšna vozila prispevajo 70 % skupnih izpustov CO₂ težkih tovornih vozil. Predpise pristojni organi nenehno preverjajo ter širijo njihovo veljavnost na dodatne konfiguracije tovornih vozil, prikolic in avtobusov ter skupine vozil. Dodatni predpisi so začeli veljati januarja 2020.